Prisjakt
Bilia
  • 14 dagars öppet köp
  • Fria returer
  • Fri frakt över 1500kr
1.3Dålig
4 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
A
Usel4 månader sedan

Jag beställde denna produkt i tron att förpackningen endast var bruten, inte att det var en använd produkt som suttit på en bil tidigare. Så är inte fallet. Den är tydligt använd med repor och slitage, och dessutom är den förberedande installationen felaktigt gjord. Detta är absolut inte produkten jag köpte, än mindre den produkten Bilia annonserade

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Gjorde min första Daciaservice hos bilia och jag är förvånad hur ett så stort företag kan bete sig och bemöta sina kunder så illa. Vid servicen så skulle även pumpen till spolarvätskan repareras och efter samtal med bilias mekaniker så kom vi fram till att han skulle börja med att byta säkringen för att se om problemet låg där. När jag hämtade bilen fick jag höra att den här modellen inte hade någon säkring för spolarvätskepumpen och att jag behövde komma tillbaka för en felsökning som skulle kosta 3000+kr. När jag sen skulle boka en ny tid så fanns det inga i närtid. Lyckades då få en tid på en annan verkstad som på 5 min lyckades byta säkringen som enligt bilia inte finns för några hundralappar. Det är tydligt att bilia försöker lura sina kunder och håller på med bedrägeri! När jag sedan ringde verkstaden fick jag ett väldigt kort och otrevligt bemötande där personen jag pratade med la på i örat på mig. Så inte bara att bilia försöker lura sina kunder som har inget intresse av att bemöta det eller ställa saker till rätta när dom väl blir påkomna heller.

Bilia svarar:2023-07-21
Hej, Tack för ditt omdöme! Vi beklagar över din upplevelse och att du upplever att du har fått ett dåligt bemötande. Vi tar gärna vidare dina synpunkter till ansvariga hos den Bilia-anläggning det avser för en större överblick. Vänligen återkom med vilken anläggning det gäller, registreringsnummer samt kontaktuppgifter till [email protected] så ser vi till att du blir kontaktad så snart som möjligt i ärendet. Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma via mailadressen ovan så hjälper vi dig vidare. Ha nu en fin dag! Hälsningar Frida, Bilia Kundservice
Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Jag kan inte tänka mig något sämre kundbemötande. Kl 07.00 körde jag ner i Bilias garage i tron om att byte av vinterdäck och vindrutebyte maximalt kommer att tar 30 minuter. I garaget vet jag inte vart jag ska ställa min bil, det är ett virrvarr av våningar och arga bilister som tutar när man tvekar och ingen personal som slussar mig rätt. Slutligen springer en stressad personal förbi och hänvisar en parkeringsplats. På serviceplan blev jag pekad mot en skärm där jag ska registrera mitt reg. nummer. Av datorn blev hänvisad till servicedepå nr 27 som är tom och ingen mekaniker tog emot mig. Inne i ett bås hittar jag en oförstående person som undrar vad jag gör i servicehallen. Han tar ut mig i receptionen igen där en sur farbror skriver in min bil i systemet. Totalt har jag vid det här laget varit inne i Bilia 40 minuter. Jag får nu veta att serviceteknikern som ska serva min bil inte börjar jobbet förrän kl 09.00. Receptionisten vet inte hur länge någonting kommer ta, teknikern kommer in kl 9.00 och det finns ingen att fråga före dess. Min vindruta kommer inte heller att bytas för jag har skrivit "stenskott" och inte "spricka". Receptionisten gör det klart att jag får skylla mig själv för det är ju självklart otroligt stor skillnad mellan stenskott och sprickor. Jag får också veta att jag kan glömma att byta ruta för glasmästaren är fullbokad. De kan inte heller lägga på några tilläggstjänster som tex. städning av bilen. En timme senare går jag ut från Bilia, utan att veta när bilen blir klar, vindrutan kommer ej bytas och bilen kommer ej städas. Jag promenerar 8km hem och sitter nu och väntar på att höra något från Bilia. Hur kan en permiumtjänst vara så urusel? Vi har nu kört Volvo i 3 år och varje erfarenhet av Bilia gör mig arg. När vi körde Mini Cooper och använde oss av BMWs service gick allt ovanstående på 20 minuter och man åkte därifrån med ett leende på läpparna. Jag vill byta från Volvo till BMW - enbart för att Bilia är så fruktansvärt dåliga. Skärp till er Bilia!

Bilia svarar:2023-05-09
Hej och tack för ditt omdöme! Vi beklagar din upplevelse och tar detta gärna vidare till ansvarige hos den Bilia-anläggning det avser. Vänligen återkom med vilken anläggning det gäller, registreringsnummer samt kontaktuppgifter till [email protected] så ser vi till att du blir kontaktad. Våra anläggningar har för närvarande hög beläggningsgrad och är väldigt begränsade i att kunna ta emot tillägg som inte finns med i befintlig bokning. Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma via mailadressen ovan så hjälper vi dig vidare. Ha en fin dag, Jenny, Bilia Kundservice
Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Fullständigt jävla värdelös butik och falsk/vilseledande info på websidan. Svara dessutom inte i tfn när man ringer. Kö till växeln för att bli kopplad till ny kö. 45 minuter innan jag gav upp och tryckte 9 för att komma tillbaka till vxl, bara för att hamna i kö igen! Då lade jag på. Har best delar som fanns i lager för avhämtning. Det var för 4 dgr sen. Varit förbi 3 ggr för att hämta ut grejjerna. Ingen där. Finns ingen personal i butiken efter 16 fast det klart o tydligt står till 18 på websidan. Skitföretag. Beställer från annan leverantör så de kan ta sig nånstans med den här beställningen. Aldrig mer Bilia Nacka. ALDRIG!

Bilia svarar:2023-05-09
Hej och tack för din feedback! Vi tar gärna detta vidare till den Bilia-anläggning i Nacka detta avser och ber dom kontakta dig. Återkom då gärna med vilket registreringsnummer det avser samt kontaktuppgifter till [email protected] så ser vi till att du blir kontaktad. Ha en fin dag, Jenny, Bilia Kundservice
Gästanvändare
OKett år sedan

+ Bra utbud. + Kvalitén på varorna. + Ok priser. -- Onödigt lång leveranstid, tog 8 dagar att få hem varan.

d
drakfia
1 omdöme
Uselett år sedan

Beställde en vara för två veckor sedan med leverenstid 2-6 arbetsdagar som inte kommit än. I kontakt med kundtjänst både via telefon och mail får jag bara veta att de kollar upp det och återkommer men ännu har inget hänt. Pengarna kom tillbaka men utan ett ord från kundtjänst.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Snabbt och allt bra, nu sitter stänkskydden på bilen. Tack bilia!

Bilia svarar:2022-04-28
Hej, Tack för ditt omdöme och för de fina orden! Ha det så bra! Hälsningar Alina, Bilia
Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Mellan bilprovning utan anmerkning på måndag, däck byte torsdag hos bilia toyota haninge och service hos annat ställe på fredag satt mina hjul och bromsar fast. Året innan började mina hjul låta mycket efter däck byte hos bilia. Fick komma tilbaka och betala mycket för rengjörning! Sen försöker de sälja nya däck långt innan det behövs och inte ens säger hur mycket är kvar innan…

Bilia svarar:2021-12-06
Hej, Vi ser gärna till att du kommer i kontakt med berörd anläggning för vidare hjälp i ärendet. Du får väldigt gärna maila oss på [email protected] med en ärendebeskrivning tillsammans med ditt registreringsnummer så ser vi till att du blir kontaktad. Jag önskar dig en bra dag! Hälsningar Alina, Bilia
Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Mycket bra butik med brett sortiment. Handlar uteslutande på Bilia när det kommer till originaldelar till min Volvo. Uppskattar även det övriga sortimentet med diverse prylar som kan vara bra att ha. Smidigt med både hemleverans och upphämtning på anläggning.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Varan leveras inte trots att den skulle levereras inom 2-6 dagar. Har gått drygt 2 veckor nu. Kundsupport svarar bara att man ska kolla och sen hör ingen av sig. Uselt!

Bilia svarar:2021-06-29
Hej, Tråkigt att du inte har fått din order ännu och att du saknar återkoppling av oss, om du återkommer med dina kontaktuppgifter samt ordernummer till [email protected] så ser vi gärna till att ta reda på när du får din order. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag! Hälsningar Emma, Bilia

Om butiken

Bilia

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bilia.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bilia Personbilar AB

Organisationsnr: 556063-1086

Information hos allabolag.se