Prisjakt
Annons
Apoteket
  • Fri frakt & snabb hemleverans
  • Kvalitetskontrollerat utbud
  • Hämta express i butik
1.9Dålig
17 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
P
Pelle
1 omdöme
Usel4 timmar sedan

Om man lägger en beställning online för uthämtning på apotek så kommer valet som innebär leverans från centrallager först (2-3 dgr lev) först. Finns ett expressval som ligger efter detta. Om man lägger beställning på en mobil så ser man inte all info utan att scrolla ner. Varan fanns på apotek. Kommer dröja 2-3dagar helt i onödan. Går ej att annullera order trots att den inte levererats. Helt otroligt konstigt. Om varan finns i lager på valt apotek så borde det väl vara helt naturligt att ta från deras lager istället? Win win situation. Apoteket slipper kostnader för transport, kunden får varan snabbare. Som kund har jag ju inget intresse att den skickas från lager. Riktigt korkat Apoteket. Jag gör inte om misstaget att beställa från er igen, fortsätter med apotea som jag gjort innan. Skulle bli väldigt förvånad om 2-3 dagar räcker att leverera... Ingen statusändring under hela dagen, tar väl nån vecka eller 2 😂

r
roob82
12 omdömen
Uselen dag sedan

Dåligt packade varor, flera varor trasiga. Det saknades bubbelplast eller fyllningsmaterial så allt låg löst huller om buller och hade flugit runt i ett enda kaos lösa i kartongen. Kontaktade kundtjänst lång tid för återkoppling och sedan väldigt oengagerade och nonchalanta. Nästa gång handlar jag från en annan apotekskedja istället.

M
Mats
1 omdöme
Usel18 dagar sedan

Aldrig igen. För andra gången på raken fått besked om "längre väntetider" än normalt. Förra gången direkt kris eftersom det bl a handlade om en viktig medicin som var på väg ta slut.. Efter köande i telefon, i timmar, två varianter, massa ursäkter, fick jag ändå den medicinen fixad. Dvs gå till butik och hämta, utskriven utöver beställningen. Den här gången har jag inget hört på snart två veckor. Idag varit nummer 1 i telefonkön - i över 20 minuter. Mors alltså. Ännu nåt slags problem. Ringer på annan telefon. Plats 64. Men eftersom man ändå inte kommer fram, kan det ju vara skit samma. Chatten är stängd. Fast den ska vara öppen från 9. Fram till nu har jag trott att Brussels Airlines har världens sämsta kundservice. Nu har jag tänkt om.

Apoteket svarar:2024-04-17
Hej Mats, Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att dela med dig av din feedback. Att höra från våra kunder är avgörande för att vi ska kunna förbättra vår service och säkerställa att vi möter alla våra kunders behov och förväntningar. Vi tar dina kommentarer på största allvar och kommer att undersöka vad som kan ha gått fel i ditt specifika fall. Vi beklagar verkligen att vi brustit i vår hantering av ditt ärende! Vänliga hälsningar, Mattias på Apoteket
O
Oscar
2 omdömen
UselRedigerades en månad sedan

De har verkligen inte alls förstått e-handelskonceptet. Otroligt långsamma och fruktansvärt osmidiga på alla sätt. Det är en närmast Kafkaesk upplevelse att handla här. Det här är andra gången jag gör misstaget att tro att de klarar av att lämna ut 2 lagerförda produkter köpta på nätet, men icke... och absolut noll förståelse för vad kunder vill ha eller hur man kan vara hjälpsam istället för fyrkantig. Lägg ner er e-handel, ni klarar inte av det. EDIT: Tröttnade på att vänta en halvtimme efter utsatt tid och la en order hos Apotek Hjärtat istället, tog 10 minuter så meddelade de att jag kunde hämta varorna.... Edit2: Vad är det för korkat system ni har för att makulera en order??? Hur mycket kan man krångla till det egentligen? Varför stämmer ingen av era uppgifter under leveransvillkor med vad som står i orderbekräftelsen? Varför har ni så dålig info om hur man avbryter/avslutar/makulerar en order? Men svara gärna med ett standardsvar bara, det gör säkert saken bättre...

Apoteket svarar:2024-03-18
Tack för din feedback. Vi beklagar verkligen att du har haft en mindre tillfredsställande upplevelse med vår e-handel. Vi strävar efter att erbjuda en smidig och effektiv service till alla våra kunder, och det verkar som att vi inte har levt upp till dessa förväntningar i ditt fall.
N
Nisse
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Köp aldrig! Har beställd den 12 februari. Idag är 15 februari och varor har inte skickad ännu och ingen svar på frågan. Ska anmäla apoteket! Köp på Apotea.se ist med leverans på en dag!

Apoteket svarar:2024-02-16
Hej, Tack för att du delar din upplevelse med oss. Vi beklagar att du inte har fått ditt paket ännu och att du inte har fått svar på din fråga. Vi förstår att det är frustrerande när man behöver läkemedel till ett sjukt barn. Vi arbetar hårt för att leverera alla beställningar så snabbt som möjligt, men ibland kan det uppstå förseningar som är utanför vår kontroll. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter som detta har orsakat dig. Vi hoppas att du får ditt paket snart och att din dotter kryar på sig. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-450 450 . Vi uppskattar din feedback. Ha en bra dag!
R
Robin Sjöblom
2 omdömen
Utmärkt2 månader sedan

Har alltid handlat hos apoteket. Fick allt i tid :)

Apoteket svarar:2024-02-14
Vi är tacksamma för din positiva feedback!
H
Hemskt
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Helt sjukt långa hanterings-tider . Normala företag med internethandel plockar och skeppar dagen efter order eller Max 2 dagar. Apoteket.se meddelar 6 dagar efter order att livsuppehållande medicin beställd ej finns i lager . Efter 7 dagar packas resterande artiklar . Upplever inte dom fysiska butiker jag varit på så bra heller , alla kassörer jobbar som dom har all tid i världen även när det är fullsatt .

Apoteket svarar:2024-02-14
Tack för att du tagit dig tid att skriva ner dina upplevelser. Vi förstår hur frustrerande det kan vara när man är i behov av medicin och leveranstiden inte uppfylls som förväntat. Att vänta längre än planerat kan verkligen påverka ens vardag och välbefinnande. Först och främst vill vi be om ursäkt för den förlängda leveranstiden och bristen på information. Det är inte vår avsikt att orsaka besvär eller obehag för våra kunder. Vi värdesätter varje kunds tid och förtroende. Vi tar med oss dina synpunkter i utvecklingen av vår verksamhet, återigen, tack för att du återkopplar oss.
M
Mr.Pizza
3 omdömen
Dålig3 månader sedan

Den 20 november beställde jag munskölj huvudvärkstabletter och en nässpray. När beställningen kom fram var paketet helt tillknycklat och halvt uppsprucket! När man väl öppnade paketet så låg nässpray utanför sin kartong och paketet med huvudvärkstabletter såg ut som någon haft det i fickan i ett år. När man väl öppnade tablettasken hoppade ett antal tabletter ut då plomberingen var bruten på ett av arken. Skickade mail till kundservice med bildbevis. efter lång väntade svarade de så här: "För att vi ska kunna hantera ditt ärende så behöver du legitimera dig. Du är därmed välkommen att kontakta oss via vår chatt eller ringa oss på telefon 0771-450 450." +det var ingen tegelsten -Paket saknade fyllnadsmaterial -kundservice ville inte hjälpa till om du inte "legitimerar dig" (vem kräver att man ska legitimera sig för att få hjälp vid felaktig vara?) Jag kommer aldrig köpa här igen så länge jag har något annat val. Varför ska jag handla från ett företag med en sån krånglig kundservicesom inte vill räta till sina egna fel?

Apoteket svarar:2024-01-09
Hej, det var verkligen olyckligt att paketet var skadat när det nådde dig. För att vi ska kunna hantera din order behöver du vara legitimerad, vi kan inte säkerställa att ordern saknar receptbelagda varor och därför måste du ringa och legitimera dig så att vi kan ta fram din order, vi får inte gå in på beställningar innehållande receptvaror utan att kund är identifierad. Beklagar verkligen att du inte är nöjd med det, detta är grundat i sekretessen för din egen säkerhet. Vänliga hälsningar Maria på Apoteket
S
Saa
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Beställde receptlagda varor med hemleverans då jag inte kan ta mig ut. Leverantör försökte aldrig ens leverera, paketet gick I retur, Apoteket anser nu att jag ska betala för allt igen, utan högkostnadsskyddet, plus någon sorts "böter" dom har hittat på. Stort jäkla bedrageri.

Apoteket svarar:2024-01-09
Hej, vi beklagar verkligen om du inte fått din order. Vi tittar gärna på detta igen för att säkerställa att allt gått rätt till. Kontakta i så fall vår kundservice på telefon 0771 450 450. Vänliga hälsningar Maria på Apoteket
P
Peter
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Otroligt dåligt . Har väntat i 15 dagar på leverans. Omöjligt att komma fram till deras kundservice pga överbelastning. Kom fram efter 20 min förra veckan och fick till svar att de hoppas det kommer snart. Dom kunde inte häva köpet. Jag köpte på annat ställe och får returnera när det kommer. Uselt företag. Kommer aldrig mer handla där. Undrar om de håller på att gå i konkurs

Apoteket svarar:2024-01-09
Hej, Tack för ditt omdöme. Ledsen att din beställning har dröjt, dessvärre så har vi längre leveranstider hos oss just nu. Våra förseningar påverkar även svarstiderna hos vår kundservice. Vänliga hälsningar Maria på Apoteket

Om butiken

Apoteket

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

Swish
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.apoteket.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Apoteket AB/OmnicomMediagroup

Organisationsnr: 556138-6532

Information hos allabolag.se