Prisjakt
Elgiganten
  • öppet köp i 30 dagar
  • med prova på
  • Samma pris på nätet & butik
Vinnare 2019 - Ljud och bild
4.0Bra
500+ omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
a
arvo
80 omdömen
Dålig18 timmar sedan

Otroligt långsam hemsida och dålig kundtjänst, ok priser ibland.

R
Risto
1 omdöme
Braen dag sedan

En Trevlig och bra Affärskedja. Vänligt och Korrekt bemötande.

Elgiganten svarar:2024-03-27
Hej Risto, Tack för det fina omdömet, det uppskattas! Ha en fin dag! Mvh Thea
T
Therese
1 omdöme
Uselen dag sedan

Efter beställning fick jag besked om att leveranstid var 1-4 dagar, nu har det gått 12 dagar och jag har fortfarande inte fått någon leverans! Dessutom har jag redan betalt en produkt som jag inte har fått, irriterande

Elgiganten svarar:2024-03-27
Hej Therese, Vad tråkigt att läsa att du fortfarande inte har fått din vara. Du får gärna kontakta vår kundtjänst på 0771 115 115 (mån-fre 08:30-20:00) så kan vi se över din order. Ha en fin dag! Mvh Thea
G
UselRedigerades en dag sedan

Fick ingen hjälp av garantin. Har problem med Airpods Max att de ganska ofta vägrar att koppla upp sig. Funkade bra i ca 8 månader men sen har problemet kommit ganska ofta trots Factory reset. Kan ta timmar att få de att funka. Detta händer bara ibland men tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande. Helt uppenbart är det fel på lurarna. (Har provat massor med olika enheter etc) Lämnar in dem på garantin på Elgiganten. De hittar dock inget fel vilket innebär att jag fick betala 300 kr för felsökning och fick tillbaka samma lurar. De erbjöd att skicka till "bättre" felsökning men med risk att jag får betala ännu mer. Vi pratar om dyra lurar som bara ska funka. Självklart borde de gett mig nya lurar om de inte hittar felet. Nu får jag stå för en kostnad för att jag har fått en felaktig produkt från dem och de är för kassa för att hitta felet. Borde vara olagligt. Denna "garanti" är inte värd ett skvatt.

Elgiganten svarar:2024-03-27
Hej, Det är väldigt tråkigt att läsa om din upplevelse. Om en tekniker inte kan hitta problemet så kan vi tyvärr inte utesluta att det inte är ett hand havefel och kan därför inte byta ut dem direkt. Om du fortfarande upplever mycket problem med hörlurarna hade jag rekommenderat att du kommer tillbaka in till butiken så vi får skicka dem till en tekniker igen. Hoppas du förstår vad jag menar så önskar jag dig en fin dag! Mvh Thea
N
Nick
1 omdöme
Uselen dag sedan

Köpte ett nytt par hörlurar i for ca 4000 som bara ett par dagar senare gick på rea hos en av deras konkurrenter. Eftersom jag fortfarande hade öppet köp så gick jag tillbaka och frågade om de kunde prismatcha i efterhand. Fick bara till svar att nej det gör dom inte Kort sagt väntar jag nu på leverans av mitt andra par och kommer lämna tillbaka det första så fort dom kommer

Elgiganten svarar:2024-03-27
Hej Nick, Vad tråkigt att läsa om din upplevelse. Tycker det låter märkligt att vi inte kunde prismatcha om du fortfarande inte har mottagit hörlurarna. Du får gärna kontakta vår kundtjänst på 0771 115 115 så kan vi se över detta. Önskar dig en fin dag! Mvh Thea
G
Gunilla
1 omdöme
Utmärkt2 dagar sedan

Informativt och professionellt bemötande!

Elgiganten svarar:2024-03-27
Hej Gunilla, Tack för det fina omdömet, det uppskattas! Ha en fin dag! Mvh Thea
T
Utmärkt2 dagar sedan

Bra service och bemötande samt engagerad och professionell personal

Elgiganten svarar:2024-03-27
Hej Tage, Vad kul att höra att du är nöjd med vår butik. Önskar dig en fin dag och varmt välkommen tillbaka! Mvh Thea
K
Kjell
1 omdöme
Utmärkt2 dagar sedan

Snabbt enkelt och bra priser, trevlig personal

Elgiganten svarar:2024-03-26
Hej Kjell, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du uppskattar våra priser samt våra medarbetare! Ha en fin dag! Mvh Wilgot
G
Garantiutbyte
1 omdöme
Bra3 dagar sedan

Bra! Fick tv utbytt på garanti utan problem. Tyvärr så visade det sig att den nya tv-n har mycket sämre funktionalitet än den 5 år äldre. Sämre appar o det går inte att ladda ner egna appar som jag kunde göra i den gamla. Philips har lagt in nåt eget skräp till programvara. Blir aldrig mer Philips TV.

Elgiganten svarar:2024-03-26
Hej, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att det gick smidigt till vid utbyte av din tv. Jag beklagar att den inte lever upp till det som du önskat. Ha en fin dag! Mvh Wilgot
L
Lelle
1 omdöme
Dålig3 dagar sedan

Det står tre dagars leveranstid när man beställer. Direkt man betalat så kommer leverans upp på 5 (fyra arbetsdagar).

Elgiganten svarar:2024-03-26
Hej Lelle, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att det stod fel information vid beställning. Du får gärna återkomma till [email protected] med mer information så att vi kan kika på vad som hänt. Ha en fin dag! Mvh Wilgot

Om butiken

Elgiganten

Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elgiganten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag

Organisationsnr: 556471-4474

Information hos allabolag.se