Prisjakt
  • Nelly

    (135)

  • se
1.4Dålig
3 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

På nåt vis så lyckas dom alltid göra fel med mina beställningar. Har ett flertal gånger fått fel storlek, fel färger på plaggen och ibland helt andra varor. Och att dessutom behöva betala för att göra en retur är ett minus. Blir inget mer shoppande där för min del.

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Kasst att ta betalt för returer, rekommenderar ej

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Köpte dyra kängor och ett par månader senare är blixtlåset trasigt. Oerhört omständligt för reklamation och efter ca 10 Mail kommer beskedet att de vägrar reklamera. Bedrövlig kvalitet och usel kundservice. Nu är det sluthandlat på Nelly!

Gästanvändare
Uselett år sedan

VARNING! Beställ inte från Nelly vad du än gör. Fick inte varan då de påstått att de skickat. Fick betala mer i straff än vi beställt för. Sa att vi skrivit fel telefonnr. Andra företag hade varit tillmötesgå och löst det. Oseriöst kundbemötande. Fick bara tramsiga, barnsliga svar och bortförklaringar.

Gästanvändare
Uselett år sedan

Mitt paket var och vände på utlämningsstället, skickades tillbaka efter 8 min, vilket framgår i postnord appen. Värdelös hjälp via chatten där de endast säger att de inte vet varför paketet skickades tillbaka direkt. Har redan betalt via kort men någon återbetalning kan inte ges innan paketet kommit i retur. Paketet är enligt postnordappen på väg tillbaka och har så varit i 8 dagar. Ingen tar ansvar och kommer nu anmäla till Arn, solklart fall eftersom det är säljaren som bär risken för varan fram till jag mottagit den, vilket jag i detta fall inte har. Framgår av paketets väg i postnord appen. Värdelöst skött av Nelly, värdelös kundtjänst som i chatten bara avslutar utan lösning.

Gästanvändare
Uselett år sedan

Helt omöjligt att få kontakt med nån form av kundtjänst, provat den sk, chatten och mailat nu gått 2 dygn utan kontakt. Vågar inte returnera då andra inte fått tillbaka sina pengar efter retur. Oseriöst sätt att behandla kunder på.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag behövde göra retur på en jacka och jag hsr bevis, returkvitto, ordernummer, returbekräftelse och allt men de vill ej ge tillbaka mina pengar, REKOMMENDERAR INTE, och har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar

Nelly svarar:2022-03-28
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Har tydligen blivit avstängd pga antagligen returnerat för mycket helt utan att informeras av detta. Har ni inte funderat på att man kanske returnerar för att kläderna inte passar, har dåligt kvalité etc? Bra sätt att ha kvar kunder när man ska behöva vara rädd för att bli avstängd och inte kunna handla på hemsidan mer.

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme! Vi har infört ett fair use-villkor i våra allmänna villkor för att hålla nere returgraden. När en kund har för hög grad av returer (ca 80% returgrad i genomsnitt), så blir man spärrad. Det gäller en väldigt liten andel av våra kunder, så det är ett ovanligt beteende, väldigt hög returgrad och flera parametrar som leder till att man blir spärrad. Vi försöker jobba för en hållbarare shopping, och då är returer en del i det. Detta kan man läsa mer om under paragraf 7.9 i våra allmänna villkor: https://nelly.com/se/allm%C3%A4nna-villkor/ Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] om du har fler frågor eller funderingar! ♥ Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Seriöst ingen tar 49 kr i retur på VARJE vara som ska returneras i samma paket. Aldrig mer från Nelly tyvärr…

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme! Det tillkommer såklart inte en returavgift per vara som man skickar tillbaka. Det tillkommer per paket som man returnerar. Det låter som att du kan ha råkat bekräfta varje vara för sig vid returregistreringen. Men det är inga problem om du skickar dom i ett och samma paket. Då tillkommer endast en returavgift á 49kr. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Fick ett presentkort hos de i juli i år som jag använde men skickade tillbaka saker/fick inte ens med allt i beställningen så har iaf hälften av värdet på presentkortet kvar att handla för. De har fortfarande inte fixat presentkortet och det är snart december….. sa även att jag kunde ta faktura och be de hjälpa till att använda mitt presentkort som betalning för fakturan. Vilket inte heller skett. Så har nu en faktura extra att betala och ett presentkort med hälften av värdet kvar att egentligen handla för som jag ej kan använda. HANDLA EJ HÄRIFRÅN!

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

PayPalAmerican ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: NLY Scandinavia AB

Organisationsnr: 556653-8822