Prisjakt
Annons
Amazon.se
  • Shoppa erbjudanden
  • Medlemsförmåner
  • Upptäck Amazons låga priser
3.0OK
147 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
m
mull
12 omdömen
Utmärkt7 dagar sedan

Supernöjd. Har varit kund hos Amazon (UK/US) sedan 2013 och sedan de öppnade sin svenska filial och har inte haft några direkta problem. Det värsta var nog en beställning från Amazon (US) där säljaren (tredjepart) skickade ett par solglasögon i en ovadderad jiffypåse vilket resulterade i att originalkartongen var mosad. Glasögonen var även repiga, vilket förmodligen var från en tidigare köpare - reklamerade och fick pengarna tillbaka. Har ångrat köp på svenska sidan och i vissa fall så betalar Amazon ut pengarna och säger "du behöver inte skicka produkten i retur!". Returer har funkat mycket bra inom Sverige. Är Prime-medlem sedan länge nu och det känns sjukt värt att få gratis frakt till dörr och tillgång till Prime Video på samma gång.

B
Bork Bork
41 omdömen
OKRedigerades 8 dagar sedan

Jag tycker alla här borde vara medvetna om hur det egentligen ligger till, och bästa stället att skriva på är så klart här då majoriteten använder prisjakt även idag (hoppas jag). Amazon på papper kanske fungerar men problemet är dessvärre att 99% är kinesium skräp och många märken som även gått över till made in china för att spara på pengar men samtidigt för att kunna producera så mycket skräp så billigt och snabbt som möjligt, vilket bara lett till flera problem för nu har du 2 "äkta varor" av "samma" företag men vilken är äkta? Find out in the next episode of... ÄKTA VARA! Hur som helst, du måste först och främst vara medveten om att det finns en drös med kända "märken" som säljer "sina" saker här, när det egentliga bara är något noname företag som maskerar som det egentliga och självklart går folk på det. Och varför Amazon inte gör något åt det: tid, och pengar och deras monopol varför dom nu är så pass stora. Dom skiter i om det kostar 1% av deras kapital så länge dom har monopol precis som Google med Youtube (kostar pengar). Jag har många år handlat på alibaba, taobao samt ebay, och där lärde man sig snabbt vilket var "äkta" och rent skräp. Och detta har sedan exploderat på Amazon kanske sen 2010 eller så. Det finns som jag nämnt ovan copycats av både äkta vara samt "äkta vara" men du måste filtrera detta ganska så mycket, eller veta exakt vad du ska leta. Deltaco produkter t.ex är också en OEM vara som rebrandats likt många andra i samma branch, men du har säkert köpt/använt deras produkter utan som helst problem (?), iaf har jag det i många många år. Självklart stöter man på måndags ex från alla företag, det händer som man brukar säga. Om du nu tänker handla så var NOGA med BILDERNA samt 1 stjärniga revyer vilket brukar säga ALLT du behöver VETA. Gå inte på 4,5+ poängare då systemet har manipulerats i åratal. Du kan kolla https://www.youtube.com/watch?v=vOj-tRTbFfY men det finns äldre info om det som nu drunknat bland sök algoritmerna. Tro inte heller bara för att "säljs och skeppas från amazon" att det är äkta vara, 99% chans att det inte är det. Även revyer kan (ibland) vara helt fel för att folk klagar på helt fel grejer eller vice versa på äkta vara. Och för dig som handlar elektronik eller annat dyrt. Du måste även vara medveten liksom även i andra länder men speciellt USA att det finns något som heter refund eller RMA scam där folk byter ut en trasig vara mot en ny genom en s.k "swap". Det kanske inte händer dig men när det väl händer så kommer det ske och då blir det problem. Priset må vara lockande men du måste alltid se upp och vara beredd helt enkelt. Bonus: Tänk nu att ett svenskt företag tar in äkta vara som kanske råkar vara "äkta vara" eller inte, iaf nu väljer kanske majoriteten istället att shoppa på amazon för "äkta vara" är billigare, vilket leder till att _insert namn här_ inte längre säljer äkta vara för det kostar pengar för lager osv. Multiplicera detta gånger flera hundratusen och då har du en riktig kaos marknad världen runt där ingen har någon aning vad som är äkta eller inte. Bonus 2: Självklart finns det bra copycats (Deltaco) eller om du handlar nischade saker. Problemet är när dåliga copycats konkurrerar ut originalet och så finns bara skräp kvar, vilket leder till dålig rep för original företaget om dom nu inte redan konkat. En ignorant kund är som sagt bästa vapnet för att skapa en ond cirkel som denna. För tänk nu att du har copycats av copycats, vissa bra, andra värre. Men hur vet du vem som är bäst när alla vill tjäna 50 öre extra? Bonus 3: Tillhör egentligen inte hit men du bör även veta att det finns företag som köper in skräp som blivit rebrandat i deras image. Ifixit är just det, sen höjer dom priset x10 för att tjäna snabba cash. I slutändan finns det 3 köpare jag kan se mig använda amazon: folk som köper nischade produkter (vi vet redan vad vi är ute efter), import vara som inte säljs någon annanstans i landet, och varor som råkar vara slut i andra butiker. Exempel är kryddor som anses "exotiska" i Sverige som storpack, diverse elektronik och kablar av olika slag, samt just import vara jag nämnt ovan. Det finns folk som gärna går igenom alla väggar för att kunna sälja just här/i EU. Kanske inte just på .se just precis men böcker t.ex som inte är riktat till medel-Svensson i överlag (översatta) är bara några saker jag kan nämna. Självfallet finns annat men då bör du kika på den tyska sidan istället ifall det är mer "gedigna" saker du är ute efter. I mitt fall har jag nämnt ovanstående men just för att slippa hålla på med loltullen samt postmord vilket var helt sinnessjukt inte så pass långt tillbaka (10-20 år sen) när dom random ninjade nån vara (typ dyrt shampoo i storpack) utan anledning, plus att man fick betala "tullavgift" och fick hem ett paket som såg ut som glaskross inlindad i tejp för dom just gjorde det, även om det var inom EU. Nu slipper man sånt helt enkelt.

c
ch1cken
8 omdömen
Utmärkt9 dagar sedan

Jag har handlat på nätet sedan 1999 och måste säga att Amazon.se är bland de bästa i branschen när det gäller leverans och kundservice. Jag har varit kund sedan 2020 och har genomfört över 137 beställningar utan några problem. Produkterna anländer alltid i tid och i utmärkt skick. Kundservicen har varit snabb och hjälpsam de få gånger jag har behövt hjälp. Deras breda sortiment och konkurrenskraftiga priser gör att jag varmt rekommenderar Amazon.se. När du handlar är det viktigt att kolla följande: Skickas från Amazon Säljs av Amazon Detta betyder att de äger produkten/varan och kan bistå vid eventuell reklamation snabbare, till skillnad från 3:e partsäljare, där det kan bli mer problem. Jag har haft 15-20 reklamationsärenden och det har aldrig någonsin varit ett bekymmer. Kundservicen är i världsklass. Amazon är min #1 butik idag när jag ska ha någon kvalitetsprodukt, då de oftast är billigare och framförallt erbjuder otroligt bra kundservice och garanti utöver snabba leveranser. Förvisso kan det vara dåligt emballerat mellan varven, men det är oftast/aldrig något bekymmer. Jag förstår inte alla dåliga recensioner och ställer mig frågande om folk är amatörer som beställer?

K
KorvMos
25 omdömen
Dålig11 dagar sedan

Snabb leverans och okej priset, men flera gånger fått öppnade förpackningar… En gång fick jag något helt annat än på bilden. Något som skickade direkt från Kina. En gång gick det två månader utan att varan skickade, fick jaga amazon och då skickades den med en gång… Skulle aldrig våga köpa något dyrt eller med lång garanti från amazon…

T
Thornspine
1 omdöme
UselRedigerades 16 dagar sedan

Blev nyss spärrad och jag vet inte ens varför. Frågar eftersom jag har ett aktivt Prime konto och kollar på film med. Får bara svaret vi har kollat på uppgifter att du gjort nått som strider mot vår policy. Ingen aning vad dom pratar om och dom vill inte säga vad det handlar om. Jag misstänker dock att det har med presentkort att göra och att dom lägger skulden på mig när deras systemet inte fungerar. Nog aldrig blivit så dåligt bemött någon gång av en butiks support. Edit 1: Skriver och får inte längre något svar. Verkligen som omogna maktgalna ungar eller nått som sitter vid supporten. Undvik detta företag. Nej, undvik det bara!

M
Missnöjd
1 omdöme
Uselen månad sedan

Kortfattat sämst kundservice. Beställde en Logitech gamingmus som när jag fick den visade sig använd, nu menar jag inte bara någon dag utan fick en mus som var full med hud avlagringar, sladd som hade skavts sönder och man såg metallhöljet innanför i sladden... Såg verkligen ut som den använts varje dag i typ ett par år. Ringer kundtjänst och dem kan bara beklaga vad som hänt, ingen förklaring, erbjudan om kompensation eller någontin. Bara att jag ska skicka tillbaka och få vänta upp till 14 dagar på återbetalning från att dem fått den i retur. Så illa hanterat så jag bara skrattade åt hur urselt man kan bedriva verksamhet sådär.

S
Svetlana
1 omdöme
Uselen månad sedan

Mycket dålig. Handlat 3x Tetra Goldfish Wave Sticks - fiskmat i form av maskformade foderpinnar för alla guldfiskar och andra kallvattenfiskar, 2 x 100 ml burk Säljs av: Amazon EU S.a.r.L. Paket kommer inget panik men från 6 burkar vilka ska skickas dom har paketerat bara 3st. mina 70.69 kr hänga i amazon försöka kontakta men inget som svarat.

J
John
1 omdöme
UselRedigerades en månad sedan

Dålig kundservice, de slösar tid och energi på att förhala en återbetalning på 40 kr. Bara massa förskrivna ursäkter. De ber en att mejla ordernummer gång på gång och kommer sedan med ytterligare ursäkter till varför de inte tänker följa konsumentköplagen. Handla på en svensk sida istället, de är små nog att vilja värna om sina kunder och, ännu viktigare, följa svensk lagstiftning

e
engafw
4 omdömen
Utmärkten månad sedan

Alltid bra pris, när det är bra pris på Amazon so det är stor skillnad mot marknaden. Den bästa tycker jag är Prime då får man produkten precis dagen efter. Sällen problem med Amazon men problem med Airmee som leverara åt Amazon.

A
Andreas
10 omdömen
UselRedigerades en månad sedan

Betalade för Prime för att få mängdrabatt på vissa varor. När jag väl betalat togs mängdrabatterna bort. Har satt i system att skicka uppbrutna förpackningar som returnerats av andra kunder. I några fall är emalage och produkter skadade. I ett fall innehöll de uppbrutna förpackningen en helt annan vara. Kommunikation med kundtjänst tar evigheter utan lösningar. Helt hopplösa att komma i kontakt med vid eventuella problem.

Om butiken

Amazon.se

Amazon.se är en marknadsplats med säte i Luxemburg. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.amazon.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Amazon EU SARL

Organisationsnr: B-101818

Information hos allabolag.se