(500+)
Super nöjd
För ett kök med vitvaror har jag handlat på Elgiganten Sickla - från utlandet via internet. Veronika 🌹 Johan 🌹 och Lars-Åke 🌹 har varit helt fantastiska. En sådan kundservice existerar inte i landet jag bor i och jag blir alldeles lyrisk av hur de här tre fixar de problem som uppstår. Till och med på en söndag, dagen före leverans. (Elgigantens system tillåter tex inte utländska landskoder på ens mobilnummer.)
Illa. Köpte hemleverans, men paketet ”var för stort” och måste hämtas från postombud. Verkligen uruselt.
Fungerar bra. Fick hjälp av säljare att hitta det jag behövde.
Bra bemötande och initiativrikt handlande av personalen då försäkringsproblem var en av orsakerna till besöket.
Enkelt, snabbt och smidigt
Det var bra .snabbt o enkelt.
Väldigt nöjd när man handlar i butik och direkt av Elgiganten, men båda gånger jag handlat något som visar sig komma från någon extern leverantör via Elgigantens hemsida så blir det problem. Första gången betalade jag men fick aldrig varan, ingen avisering, ingen leverans. Då det var väldigt lång väntetid på leveransen så väntade jag i godan tro att något skulle dyka upp. När jag väl frågade 2 månader senare (6-8 v leverans) så hade varan gått tillbaka och pengarna brann inne då säljarföretaget inte ville återbetala. Nu senast när jag beställde och det visar sig vara en extern aktör via Elgiganten så har min order inte mitt efternamn med vilket kan hindra uthämtning och vem varan ska till (detta trots att info tagits från inlogg med Elgig-konto), ingen info om vem som kommer skicka varan, ingen leveransbekräftelse, ingen möjlighet att spåra varan, ingen möjlighet att välja vart varan skulle skickas ("Utlämningställe" stod det bara utan val eller info om vilket). Kan fortfarande gå bra då varan ska komma först imorgon, men upplevelsen känns inte trygg, har många fel och de frågor och den hjälp jag velat ha går inte att få. Som sagt så är detta endast min upplevelse med externa leverantörer genom Elgiganten. När elgiganten själva håller i det eller om det är via butik är det 5 stjärnor!
Det fungerar mycket bra o trevlig personal
Handlat lokalt på Elgiganten (F.d Thornéus) i Kiruna sedan 2001. Har varit lite si och så med servicen genom åren, aldrig riktigt känt att jag får värde för pengarna. Nu senast brann dock proppskåpet då man vägrade prismatcha mot NetonNet eller Power.... Nä nu ger jag upp butiken.
Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.elgiganten.seFullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag
Organisationsnr: 556471-4474
Information hos allabolag.se