(57)
VARNING! Handla inte mobildelar här. Då trasig produkt levereras vägrar de ersätta den och hävdar att delen gått sönder pga felaktig montering. De hänvisar till analys av tekniker som tydligen är synsk, och på ett magiskt sätt kan avgöra att skadan inte fanns vid leverans.
Aldrig mer! Beställde hörlurar för iphone som ljudet ut inre fungerar i. Skickade tillbaka dom o fick beskedet att de fungerar bra! Vilket dom INTE gör ! Dom skickades tillbaka till mig o jag har fått betala för lurar som jag får kasta!
Dåligt betyg främst av anledningen att deras garanti inte verkar värd ett skvatt. Jag reklamerade en defekt produkt, där de hävdar att jag orsakat en skada som jag verkligen inte har orsakat. Skadan de hävdar kan inte på något sätt heller påverka det jag reklamerade produkten för. Alltså massa tjafs med deras kundtjänst och jag behöver åter betala frakt för att få tillbaka min defekta produkt. Tröttsamt minst sagt…
Köp aldrig från Teknikhouse! Usel support! Jag har inte tappat min telefon, men ringen lossnade efter bara en månad, köpte ett skal som borde hålla mycket längre än så. Supporten skriver: "...denna produktskada faller tyvärr inte inom ramen för garanti då skalet gått sönder vid användning." Efter tre olika mail med bilder som visar allt fortsätter dom med att säga att det är en ”slitage” problem! Efter bara en månads användning! Sen bara när jag sa att jag kommer att skriva en recension om deras dålig kundhantering, skrev dom till mig att jag kan skicka tillbaks den för ”vidare undersökning”. Men samtidigt skriver erkänner dom att ” vi är medvetna om att metallhållare lätt kan lossna om man har otur.” Dom har även en regel att om dom inte hittar något fel då kan dom kräver ersättning för undersökningtid . What?! Detta är hur man inte ska behandla sina kunder. Don’t waste your money or time- Handla någon annanstans, aldrig mera Teknikhouse.
Köp INTE här. Tror helt ärligt inte ens varan var äkta. Köpte ett par inear Happy plugs. Plastiga och vänster hörlur glappade för att sen inte fungera alls. Samt något mer oljud i höger hörlur. Får betala returen och får sen till svar att varan är testad och fungerar. Vilket jag inte tror på ett dugg. Sen ska man betala frakt igen för att få varan åter. Som man inte ens vill ha. Då hänvisar dom till att inear är hygienvara och då får man inte skicka åter. Ok men var tog kundens behov vägen? Inte en tillstymmelse till att jag skulle känna mig bra bemött. Detta företag ser bara till att tjäna pengar. Har beställt från andra företag och har inte ens behövt returnera trasig vara åter utan fått pengar tillbaka och en förståelse men inte här. Så besviken. Orkar inte tjafsa mer med dom nu då dpm ändå bara slår ifrån sig. Nöjda kunder borde vara viktigast. Men tydligen inte.
Prefekt! Hittade exakt den produkten jag behövde!
Det här är det sämsta skit jag varit med om. Köpte ett par Happy Plugs Air 1 Plus från dom, dom skickar ut ett par trasiga, begagnade Air 1 från 2019. Får jag inte mina pengar tillbaka för det här kommer det här att polisanmälas, för det är rent av bedrägeri. Gör er själva en tjänst och handla ALDRIG här.
Handla inte här om du inte vill riskera att bli lurad! Om delarna du köper är ok, då fungerar det säkert att handla här, men råkar du få problem med en vara, då gäller ingen garanti eller returrätt! Jag köpte en display till min Iphone pga, sprucken skärm, efter att jag monterat den nya skärmen så fungerade allt perfekt...en stund! Allteftersom skärmen blev varm så började den hänga sig och leva sitt eget liv. Kontaktade kundservice och blev då uppmanad att skicka tillbaks skärmen för kontroll. Jag fick själv betala returfrakten, trots att det står i deras avtal att dom står för returfrakt. Sedan började alla bortförklaringar, jag hade först skadat flexkabeln, sedan hade jag 'inte' skadat kabeln för skärmen fungerade, man visar med en film att man bläddrar fram och tillbaks några gånger på displayen, och därmed konstateras att det inte var fel på skärmen, jag hade tydligen demonterat skärmen så att den skadade flexkabeln inte hade blivit permanent skadad :-) Man var dock generös och lät mig slippa hanteringskostnaden:-)), ville jag ha däremot ha tillbaks skärmen så fick jag betala ytterligare returfrakt. Jag testade att montera tillbaks den spruckna skärmen, den fungerade utmärkt. Jag betalade returfrakt för att kunna testa ytterligare en gång, ingen skillnad, när skärmen blev lite varm så började den låsa sig, ungefär som att tutchen redan var påverkad. Jag har nu lämnat skärm och telefon till en oberoende Iphone tekniker, detta för att få ett underlag till den ARN anmälan jag kommer att göra. Läs gärna vad tidigare missnöjda kunder har skrivit, de flesta gäller defekta varor! Man godkänner inga garantier, ångerrätten gällde heller inte pga, displayen varit monterad, ¨självklart¨ hade skärmen varit monterad, eftersom felet visade sig först efter en stund. Teknikhouse kommer med stor säkerhet att dementera vad jag har redogjort för, man lägger hellre stor energi på att urskulda sig än att erkänna en defekt vara! Man lägger också stor energi på att skicka ut mail för att tigga bra feedback.
Från deras kundtjänst: Mycket tråkigt att höra att paketet inte har kommit fram. I detta fallet så utgår dock ingen ersättning.
Bra och snabb leverans
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: Nordic Teknik House AB
Organisationsnr: 559118-7488