Prisjakt

phromo

Medlem sen 2008-05-01
21
Bidrag
7
Hjälpsamröster
Hemmy
Utmärkt
(500+)
p
phromo
21 omdömen
UselRedigerades 14 dagar sedan

Stod 1-4 dagar leveranstid. Efter 10 dagar har jag inte fått någon vara eller någon feedback om varför det dröjer. Ingen spårningslänk kan jag få heller. Men de mailade mig om att de ville att jag satte ett betyg på prisjakt, så varsegod!

Toshiba MG09ACA18TE 512MB 18TB
Full Star 1
4.1
(7)
3 591 kr
p
phromo
21 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 månader sedan

Bra pris/gb. "Tyst" men vibrerar som en sexleksak konstant. Omöjligt att få den tyst då vibrationerna lätt propageras till alla närliggande material. Har du minsta sak lös i case (exempelvis ett dammfilter) så kommer det vibrera som tusan. Ångrar mitt köp. Skulle lyssnat på den första recensionen här på prisjakt.

IPW ELECTRONIC
Bra
(1)
p
phromo
21 omdömen
UtmärktRedigerades 10 månader sedan

Köpte två Xiaomi Power Banks då butiken var överlägset billigast på prisjakt. Beställde en måndagförmiddag och fick snabbt bekräftelse och besked om att varorna skickats (ca 3h senare). Dock dröjde det en vecka och en dag innan jag fick varorna. Enligt DHL så fick de varorna först en vecka efter mitt leveransbesked. Lite oklart för mig varför, om det var en miss eller om det finns ett lager utomlands Har fått svar svar på mail extremt fort, inom några minuter varje gång, även på helgen. PowerBanks hade produktionsdatum Dec 2020, var äkta och fungerar fint. Sammanfattat: + Bra Pris + Snabba svar på mail och frågor - Den "långa" leveranstiden på 6 arbetsdagar

Amazon.se
OK
(500+)
p
phromo
21 omdömen
UtmärktRedigerades ett år sedan

Fungerar SÅ JÄVLA BRA när man lärt sig lite om hur amazon fungerar. Support: Får man strul har de en hjälpchatt som är FANTASTISKA. Är ditt paket en vecka sen? Du får pengarna tillbaka utan tjafs! Har ett paket hamnat på fel ställe? DE ringer expeditören åt dig och fixar. Och ger dig plåster på såren. Väntetider till supporten har aldrig varit längre än en minut för mig. Frakt: Levererar hem, till dörren, på några få dagar, utan att du behöver va hemma. GRYMT. Är du primemedlem är det GRATIS frakt för det mesta. Basics: Amazon är en marknadsplats och gemensamt lager för 3e part. Det finns också en hel del varor som säljs av Amazon själva. För tredje part så kan Amazon erbjuda att man bara skeppar produkter direkt från fabriken till Amazon-lager. Detta innebär att tillverkare av mindre partier inte behöver hålla egna lager etc - vilket reducerar priserna. När man köper gäller det att ha koll på vem som säljer varan och vart den skeppas ifrån för att undvika tull-problem. Produktinfo: urusel produktinfo på hemsidan, man får dubbelkolla artikelnummer etc. om man nu vill ha en "standardvara" (det finns också massor av varor som inte går att köpa någon annanstans pga hur Amazon fungerar, se Basics ovan). För trejdepartsvaror gäller det att lusläsa vad som egentligen säljs.

Miele Complete C3 EcoLine SGFP3
Full Star 1
3.6
(5)
2 222 kr
p
phromo
21 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
ett år sedan

Munstycke gick sönder precis efter garantitiden gått ut. Bra sug men munstycket är skit du bara puttar runt smutsen. Har tidigare haft äldre miele och Electrolux och denna är inte värd pengarna. Köp något annat.

Kjell & Company
Utmärkt
(500+)
p
phromo
21 omdömen
UtmärktRedigerades 3 år sedan

Beställde för första gången från Kjell & Co på nätet för hemleverans. Extremt bra pris på min vara. Beställning på lördag och hos mitt ombud på Tisdagen. Det är inte annat än att vara supernöjd. Som jämförelse beställde jag även från MediaMarkt och Webhallen samma dag. MediaMarkt var jag tvungen att strula i kundtjänst ca 1h, nådde mig på Onsdagen. Webhallen har inte hänt ett skit trots att varan är i lager. Det får bli kundtjänst-tid där också. Det är fantastiskt skönt när det bara funkar. En eloge till Kjell & Company.

Webhallen
Utmärkt
(500+)
p
phromo
21 omdömen
OKRedigerades 3 år sedan

Gillar och använder webhallen för både hembeställning och hämta i butik. Brukar vara nöjd. Det som drar ner betyget är att man inte kan lita på lagerstatus i webblager. För varje köp får jag avväga; behöva köra in till närmaste butik, eller chansa på att varor (som är "i lager") faktiskt kommer levereras inom rimlig tid. Nu senast i lördags 21a/11e chansade jag på att de skulle få iväg varan "i lager 50+" fort. Tji fick jag. Ingen ändring i orderstatus på hela veckan. Fan, skulle åkt in till butiken ändå. Ibland funkar det, ibland inte. Opålitligheten är det som drar ner betyget.

Apotea
Utmärkt
(500+)
p
phromo
21 omdömen
Utmärkt3 år sedan

Handlar sen flera år alltid varor på Apotea. Fick en putt av apotea.se att skriva en recension efter mitt senaste köp. Snabba laddningstider på sidan, prisvärt, bra användbarhet och snabba leveranser. Stort plus att man kan välja bland speditörer för mig som bor på landsbygden och har långt till vissa speditörers utlämningsställen. Drar av en stjärna för att jag aldrig behövt kontakta kundtjänst, så kan inte uttala mig om hur en sådan process fungerar.

Elgiganten
Utmärkt
(500+)
p
phromo
21 omdömen
DåligRedigerades 5 år sedan

Handlade via nätshoppen. Hämta i butik verkade najs, men ville inte bara ha "nästkommande dag" på mig. Vid beställningen stod att om man förbetalar har man en vecka på sig. Många steg in upptäcker jag att elgigantens "direktbetalning" via Swedbank har en sjukt oseriös teknisk lösning som går bakvägen in till Swedbank. Avbryter och betalar med Swish, som gick bra och var smidigt.... I ebrevsbekräftelsen står att jag måste hämta varan nästkommande arbetsdag. *suck* - precis vad jag önskade undvika. En hel arbetsdag efter beställningen har jag fortfarande inte fått någon notis om att varan finns att hämta. Enligt elgigantens hemsida ska det ta ca en arbetstimma. Ringde kundsupport men var nummer 60 i kön eller liknande, orkade inte vänta. Nästkommande arbetsdag ringer jag supporten igen. Får reda på att det inte borde ta mer än 1h då varan fanns i lager i det lokala varuhuset. Kundtjänst ringer till varuhuset men får inte tag i någon, säger att hon lämnat meddelande att varuhuset ska kontakta mig. Jag väntar halva dagen men ingen kontaktar mig. Då jag inte kan ringa direkt till varuhuset så åker jag dit istället. I varuutlämningen får jag direkt och barkst frågan "har du fått ditt SMS?" ... "Nej", och så förklarar jag. Det som följer är inte ett skolboksexempel i kundbemötande. Blir skammad och dumförklarad för det är tydligen självklart att om man väljer hämta i butik så går det på 1h, men om man förbetalar och hämtar i butik så skeppas produkten från centrallagret och det tar några dagar. Då måste jag vänta på mitt SMS.. (Notera att så står det inte alls i ebrevet jag fått eller på hemsidan när man beställer). Hur som helst, det verkar som varan ändå finns nu (!?). Så efter jag utstått lite mer "utskällning" för min dumhet går personalen och hämtar varan och jag får den. Woohoo! Men herregud, det här var inte min bästa köperfarenhet.