Prisjakt

bamski

Medlem sen 2008-09-20
5
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Höjdmeter
Dålig
(7)
b
bamski
5 omdömen
Dålig2 år sedan

Beställde ett par Dynafit-shorts som enligt deras sida fanns i lager. Nu två veckor senare fortfarande ingen leverans eller annat livstecken från butiken, och har inte heller fått något svar på mail som jag skickade i samband med ordern.

Proffsmagasinet
Utmärkt
(500+)
b
bamski
5 omdömen
Dålig2 år sedan

Jag skriver sällan omdömen men ibland behövs det verkligen för att ge andra en chans att göra bra val. Korta versionen: + billiga priser. - * Leveranstiden blev längre än tidsspannet som utlovats. * Kundtjänstens svarstid lång och när kontakt brister de i förmåga att förstå och agera. Faktiskt ett av de mest märkliga kundtjänstupplägg jag stött på. * Returprocessen otydlig, rörig och oerhört långsam (ca. 1 månad från att de mottog returen till att jag fick återbetalning, och då bara för att jag hörde av mig en gång i veckan och frågade hur det gick). Handla INTE här om ni: 1. behöver snabb leverans 2. har behov av kundtjänst 3. ev. behöver returnera varor. Den där hundralappen billigare var inte i närheten av värd all tid & energi som gått åt kring denna order. Vill du ha detaljerna fortsätt läs. :) Superlånga versionen: Dagen efter sista dagen för utlovad leverans passerat, får jag ett mail som förklarar att 4 av 8 produkter blir en månad försenade. Ber då Proffsmagasinet plocka bort de 4 produkterna för att beställa dessa från annan affär då jag behövde de snabbt. Några timmar senare får jag en automatisk leveransavisering om att ordern (fyra kollin ) är på väg från proffsmagasinet. En stund senare kommer ett mail från proffsmagasinet som förklarar att alla 8 produkterna skickats dagen före och när jag kollar hemsidan visas ordern som dellevererad. Rörigt är bara förnamnet och olika personer som hör av sig utan vetskap om vad kollegerna redan gjort eller skrivit. Dessutom har jag nu hunnit beställa samma saker från en annan affär. Så fort ordern lämnat lagret kommer ett automatiskt mail från Proffsmagasinet med rubriken "Inte nöjd?" och instruktioner för returer. Trodde först att det var för att jag varit i kontakt med dem om ordern, men inser sedan att det är deras normala process, som om de utgår från och förväntar sig att kunden kommer bli missnöjd. Alla 8 produkterna kommer fram men dessvärre behövde jag returnera ordern och beställa en annan variant, och nu börjar det stöka till sig rejält. Behöver först be om retur 3 gånger till 3 olika personer för att få ett mail om att det kommer kosta 499 kr att returnera varorna. Ber de skicka 2 fraktsedlar så jag kan skicka det som 2 kollin då det annars blev för tungt för postnord. De skickar en fraktsedel och jag behöver ringa och förklara att jag, som jag skrivit tidigare, behöver två fraktesedlar och får efter många om och men en fraktsedel till och beskedet att returfrakten bara skulle kosta 49 kr. Får iväg paketen den 11 okt. Dagen efter får jag avisering att jag kan hämta upp ett av paketen på mitt utlämningsställe. Ringer Postnord men då mottagaren är proffsmagasinet får de inte lämna ut någon information. Ringer proffsmagasinet och de förstår inte hur det gått till men ska kolla upp. (Här pratar jag för första (och enda) gången med någon på proffsmagasinet som hjälper till och som löser det hela med Postnord snabbt.) Paketen kommer till slut fram till Proffsmagasinet den 12 och 14 oktober. Får dock ingen bekräftelse på att returen är mottagen. Hör av mig efter en vecka och frågar hur det går och får svar att returen inte blivit behandlad. Hör av mig igen en vecka senare och då ska ytterligare någon ny kontakta lagret och återkomma. Ingen återkoppling så jag mailar och frågar hur det går två dagar senare och får ett kort till svar i formen av en fråga "Syftar du på de 8 produkterna?" Jag svarar "Ja det gör jag". Sedan ingenting mer. Hör av mig igen några dagar senare och och får svar att lagret ska påminnas igen. Skickar då med skärmdumpar på att Postnord levererat paketen till Proffsmagasinet. Igår fick jag ett kort besked att pengarna skulle återbetalas. Nästan en måand efter att jag skickade tillbaka returen. Inte en gång har någon uttryckt ord som ledsen att det blev strul, eller ursäkta för att vi dröjt. Har dock fått förklarat via mail och telefon att de har väldigt mycket att göra och baserat på hur effektivt min order inkl retur hanterades så förstår jag verkligen att de har fullt upp. :) Förvånas också över att min order och retur har hanterats av 9 olika handläggare och att de med upplägget inte läser igenom historiken i ett ärende innan de svarar. Baserat på min upplevelse kan jag verkligen inte rekommendera proffsmagasinet framför allt inte om man behöver hjälp av kundtjänst eller behöver returnera en vara.