Som många andra har skrivit så rostar grillen sönder på rätt kort tid. Har haft den i 2 år och jag tror inte den överlever en säsong till och då har den ändå stått under väderskydd sommartid och i garaget på vintern men plåten under gallren är helt slut, plåtarna över brännarna också. Jag vet inte vilken grill man ska köpa för att den ska hålla längre men det är inte en Landmann i alla fall.
Riktigt dålig kvalitet för det priset jag betalade för den (2500 sek). Vad är det gör fel på den undrar ni kanske? Främst två saker; 1. opalglaset är fullt av skavanker i form av bubblor och mörka fläckar på insidan av kupan men det mest irriterande är att... 2. Den är så illa balancerad (ojämn tjocklek på glaset) att den inte hänger rakt utan att man har sladden förskjuten så mycket att det syns tydligt att den inte går in i kupans centrum. Helt obefintlig kvalitetskontroll uppenbarligen. Det finns säkerligen bättre lampor för detta priset.
Den slutade att ladda efter typ ett år. Utöver det är batteritiden kass, några minuter på max och på låg och mellaneffekt orkar den knappt någonting.
En av få butiker som hade varan i lager, inte billigast men inte mycket dyrare än konkurrenterna och snabb leverans.
Haft dessa lurar i typ 5 år och de funkar fortfarande och ljudet är utmärkt. Skulle gärna köpa en trådlös version av dessa.
Helt ok ergonomi, lagom stor för min han men gummigrejerna på sidorna lossnar och går inte att sätta tillbaka på något bra sätt. För mig höll musen i ca ett år, för andra har gummigrejerna lossnat på några månader. Dålig kvalité ärligt talat, det är inte en billig mus.
Uppdatering: Efter 1 års normal användning så har headsetet börjat falla sönder, plastbitarna som håller kåporna i huvudbandet faller i bitar, jag hittar små plastbitar över hela skrivbordet. Mitt gamla G37 headset höll i typ 8 år, detta verkar knappt hålla i ett år. Sänker där med betyget från en 6.a till en 3:a. Med Logitech gaming software kan man göra rätt många inställningar och pilla med equalizern så ljudet kan jag inte klaga på. Som CptSeasick skriver så är bandet över huvudet för smalt vilket gör lurarna obekväma rätt snabbt. Man kan med lite våld öka avståndet mellan kåporna så de inte klämmer åt för mycket men huvudbandet är inte lika enkelt att göra något åt. Kabeln som går in i den vänstra kåpan skapar ett extremt irriterande ljud som fortplantar sig in i kåpan så fort någonting rör kabeln. Problemet löses enkelt genom att hänga kabeln över mickrofonen. Mina G35-lurar hade inte detta problemet men de var också dyrare och generellt ett bättre headset på alla vis. G430 känns som en budgetversion av G35 (som har utgått) men där man snålat in lite väl mycket på onödiga saker som bredden på huvudbandet och automatisk mute av mickrofonen när man viker upp den mot kåpan t.ex.
Har köpt mycket kläder och cykeldelar från Rose Bikes och har alltid fått precis vad jag beställt och med bra leveranstider. De har ett utmärkt sortiment, bra priser och Svenskspråkig kundsupport. Rekommenderas!
Jag beställde ett hårvax den 2/12, frakten skulle vara gratis enligt hemsidan men väl i kassan så kostar de 9 kr vilket är ok, det är ett bra pris på frakten men varför står det gratis frakt då? Hur som helst, jag hade inte jätte bråttom att få min produkt så Schenkers 9 kr frakt som skulle ta ca 4 dagar att komma fram var helt ok. Idag den 9/12, nästan en vecka senare får jag leveransbekräftelse (elektronisk förhandsinformation har mottagits av Posten, inte Schenker) vilket innebär att varan inte har skickats ännu, får se om den skickas idag eller imorgon. Av någon anledning har Lyko bytt speditör också från Schenker till Posten, nu har båda speditörerna utlämningsställe i samma butik där jag bor men så är det ju inte alltid så ett byte av leverantör hade kunnat vara riktigt irriterande. När det står leveranstid 1 - 5 dagar (beroende på speditör) så tänker man ju att varan kommer senast 6 dagar efter lagd order men helst snabbare än så för det är vad man är van vid. I stort sett alla seriösa, stora som små, nätbutiker har sådan koll på sin verksamhet och förstår att detta är vad kunderna förväntar sig nu för tiden. Lyko kanske har sjukt mycket att göra inför jul men det är ni knappast ensamma om och det kan inte heller komma som en överraskning så ni får väl ta in mer personal kring jul för att sköta era leveranser?