Prisjakt
Annons
Bredband2
  • Brett utbud av tjänster
  • Support 24 timmar
1.3Dålig
17 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
b
bilbolainen
6 omdömen
Usel9 timmar sedan

Bredband2 är ett riktigt blufföretag. Visst tjänsterna kanske fungerar OK men glöm att få hjälp och ett gott bemötande. Istället blir man idiotförklarad gång efter gång. Okej min story började juni 2023, flyttade till ny lägenhet, och flyttade över mitt bredband 250/250mbit. I förra lägenheten var det inte några problem men i min nya lägenhet fick jag bara ut 90-95mbit upp och ned. Egentligen tänkte jag inte så mycket på det första månaderna. Men det gnagde inom mig varför jag inte får vad jag betalar för. Så började felsöka hemma och ringa bredband2. Jag köpte nya kablar och även ny router. Men samma problem kvarstod. Frånvaro Bredband2 säger dem att jag måste köpa ny dator och göra nya mätningar med, jag måste köpa nya kablar osv för att de skall kunna hjälpa mig vidare. I februari blev jag så frustrerad över situationen att jag öppnade bakom bredbandsskåpet, där jag överhuvudtaget inte skall vara och pilla, men jag hittade en mediaomvandlare med specifikation 10/100M, alltså den kan inte leverera högre hastigheter än 100mbit. Meddelade detta till Bredband2, men de vägrar hjälpa mig vidare. De hävdar fortfarande att jag skall köpa ny dator, nya kablar för att göra nya mätningar. Jag skickar mail med bilder på hur det ser ut i mitt bredbandsskåp, jag förklarar att mediaomvandlaren inte kan ge ut mer än 100mbit och det inte spelar någon roll roll vad jag än köper och kopplar in och mäter med för resultatet kommer vara detsamma. Jag köpte ny dator med nätverkskort 1000mbit, och mätte, men samma resultat. Bredband2 fortsätter hävda fel på min utrustning och jag skall testa med ny dator. Köpa nya kablar osv. Jag köpte även en USB ethernet adapter och mätte men samma problem kvarstod. Ringer och mailar återigen, och vi befinner oss i april 2024. Efter att ha varit i kontakt med Bredband2 säger jag upp mitt bredband. Jag skriver mail till kommunens konsumentvägledning. 10 minuter senare efter att jag skrivit mitt mail, får jag sms om att boka tid för ett besök utav en IT tekniker. Slump? Känns knappast så. Igår 15 maj var It tekniker på besök, jag berättade om situationen, teknikern bytte ut mediaomvandlaren till en tjänstedelare (Inteno xg6846-r1) och omedelbart kunde jag mäta resultat som visade det jag betalade för, 250/250mbit. Idag är jag inte längre kund hos Bredband2 utan valde en annan bredbandsoperatör och har nu 1000/1000mbit för ett billigare pris än vad jag hade hos Bredband2 eftersom de höjde priset för 250/250. Det är helt ofattbart att så här i efterhand att det skall behövas kämpa och krigas och att man skall stå ut med att bli idiotförklarad när felet var så enkelt åtgärdat. Det tog inte teknikern mer än ca 20 minuter hemma hos mig.

E
Emma
1 omdöme
Uselen månad sedan

De har upp till 5 dagar efter anslutningsdatum. De höjer priserna även på kampanjpriser. Undvik!

D
Dan
2 omdömen
Usel2 månader sedan

Tecknade avtal med Bredband2. De kommer alltid lägst i er prisjämförelse. När ångerveckan är över så höjer Bredband2 priset med nästan 30%. Att komma i kontakt med deras kundtjänst för att säga upp avtalet tar timmar. Jag var nummer 80 i kö. Ni förmedlar alltså ett pris som bara får Bredband2 att se bra ut i er jämförelse. Därtill kommer en fakturaavgift som ni inte redovisar som man inte kan komma undan.

R
Rogge
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Bytte till Bredband2 för snart 6dagar sedan och har varit utan internet sen dess. Ringt dom varje dag sen dess. Varje dag har de sagt "o vi ser att du ringt men det har inte gjorts någon felanmälan... vi gör en nu ge os ip bla bla bla... du kommer få ett sms om att det är igång inom kort"...

M
Mange
1 omdöme
Dålig5 månader sedan

Samma upplevelse som många andra, priset höjs medan ordinariepriset sänks och man måste ringa och prata med kundtjänst för att få nya sänkta ordinariepriset. De tjänar så klart mycket på trofasta kunder som betalar utan att kontrollera om de betalar mer än ordinarie pris. Väldigt konstig sätt att hantera kunder.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Sämsta företaget som finns! Gått så långt att jag anmält dem till ARN!

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Gick det inte sätta mindre än ett plus? Jag hade gett Bredband2 minus 10 om det gick. Herregud vilken dålig service alltså.... Jag beställde 250/250. Men jag får bara ut ca 5 mbit/s. Dom svarade bara att det är nog din router som är dålig, köp nya konvertingskablar och anslut istället direkt in i din laptop... Asså man blir ju mörkrädd... Jag köpte helt splitter ny router för 1 månad sedan för 3000:- ( den ska klara 500mbit/s ) SÅ jag tvivlar på att det är den som är trasig. Sån tur väl va så hade jag 14 dagars öppet köp. Så jag har nu stängt av bredband2

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Jag har varit en trogen kund hos Bredband 2 i en del år nu, och nu har jag för andra gången fått se hur lågt de värderar trogna kunder. För andra gången så upptäcker jag att de har sänkt priset på min tjänst för alla som blir nya kunder; men alltså INTE sänkt priset för mig, som är en trogen och befintlig kund. ?? (Nu talar jag inte om lockpriset som gäller första månaderna, utan det som räknas som ordinarie pris.) Även denna gång ringde jag kundtjänst, och de beklagade och kunde korrigera ner mitt pris, men de kunde inte ge någon kompensation för månaderna jag har betalat mer än jag hade behövt. Det var samma visa förra gången, så nu känner jag att det räcker. Jag kommer att byta bolag, och aldrig mer återvända, för det märks hur lite man värderar sina fasta och trogna kunder. Det är inte kundtjänst fel, så kunde ju inte skälla på honom, men hans förklaringar var svaga. Något om att de inte kan gå in och ändra i avtal. Men jag har inget särskilt avtal, och noll uppsägningstid, och alla andra företag jag är kund hos korrigerar förstås ner priset på tjänsterna för även befintliga kunder om de sänker dem för nya kunder. (Såvida man inte har ett avtal som löper över en viss tid; då gäller ju andra villkor, men jag talar om när det inte finns någon bindningstid.) OM jag erbjöds ordentlig kompensation, exempelvis ett lägre pris (som det nyteckade kunder får) skulle jag ha stannat kvar. Men om jag stannar nu vet jag att jag kommer att bli blåst igen, och att bli behandlad så stinker. Snacka om att det här företaget INTE tänker att de behöver trogna kunder. De skulle ju t.ex. kunna sluta behandla dem så här illa och till och med ge någon form av bonus eller avdrag för kunder som stannar vart femte år eller något. Men allra MINST sluta behandla dem som skräp rakt av.

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

During a 6 month period we had 4 long disruptions in the Internet service lasting about a week each. Multiple times the invoices were incorrect. Tooks weeks for bredband2 to act on simple support cases like correcting an invoice.

Gästanvändare
DåligRedigerades 8 månader sedan

Bredbandet skulle kosta 287:-/månad. 1 månad efteråt gör de en "planerad" höjning. Dessutom tar de 25:- för e-postfaktura. Totalt blir det 340:- istället för utlovade 287:- De säger att de erbjuder e-faktura som är gratis, men det stämmer inte. När jag säger upp avtalet utlovas kreditering av sista fakturan och en ny avslutningsfaktura på kortare tid. I stället kommer en fakture på ordinarie tid (10 dagar efter uppsägningsdatum) och en påminnelseavgift. Jag vet inte om de är oseriösa eller bara har nollkoll????

Om butiken

Bredband2

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bredband2.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bredband2 i Skandinavien AB

Organisationsnr: 556346-9062

Information hos allabolag.se