Prisjakt

bilbolainen

Medlem sen 2016-03-08
6
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Bredband2
Dålig
(70)
b
bilbolainen
6 omdömen
Usel16 dagar sedan

Bredband2 är ett riktigt blufföretag. Visst tjänsterna kanske fungerar OK men glöm att få hjälp och ett gott bemötande. Istället blir man idiotförklarad gång efter gång. Okej min story började juni 2023, flyttade till ny lägenhet, och flyttade över mitt bredband 250/250mbit. I förra lägenheten var det inte några problem men i min nya lägenhet fick jag bara ut 90-95mbit upp och ned. Egentligen tänkte jag inte så mycket på det första månaderna. Men det gnagde inom mig varför jag inte får vad jag betalar för. Så började felsöka hemma och ringa bredband2. Jag köpte nya kablar och även ny router. Men samma problem kvarstod. Frånvaro Bredband2 säger dem att jag måste köpa ny dator och göra nya mätningar med, jag måste köpa nya kablar osv för att de skall kunna hjälpa mig vidare. I februari blev jag så frustrerad över situationen att jag öppnade bakom bredbandsskåpet, där jag överhuvudtaget inte skall vara och pilla, men jag hittade en mediaomvandlare med specifikation 10/100M, alltså den kan inte leverera högre hastigheter än 100mbit. Meddelade detta till Bredband2, men de vägrar hjälpa mig vidare. De hävdar fortfarande att jag skall köpa ny dator, nya kablar för att göra nya mätningar. Jag skickar mail med bilder på hur det ser ut i mitt bredbandsskåp, jag förklarar att mediaomvandlaren inte kan ge ut mer än 100mbit och det inte spelar någon roll roll vad jag än köper och kopplar in och mäter med för resultatet kommer vara detsamma. Jag köpte ny dator med nätverkskort 1000mbit, och mätte, men samma resultat. Bredband2 fortsätter hävda fel på min utrustning och jag skall testa med ny dator. Köpa nya kablar osv. Jag köpte även en USB ethernet adapter och mätte men samma problem kvarstod. Ringer och mailar återigen, och vi befinner oss i april 2024. Efter att ha varit i kontakt med Bredband2 säger jag upp mitt bredband. Jag skriver mail till kommunens konsumentvägledning. 10 minuter senare efter att jag skrivit mitt mail, får jag sms om att boka tid för ett besök utav en IT tekniker. Slump? Känns knappast så. Igår 15 maj var It tekniker på besök, jag berättade om situationen, teknikern bytte ut mediaomvandlaren till en tjänstedelare (Inteno xg6846-r1) och omedelbart kunde jag mäta resultat som visade det jag betalade för, 250/250mbit. Idag är jag inte längre kund hos Bredband2 utan valde en annan bredbandsoperatör och har nu 1000/1000mbit för ett billigare pris än vad jag hade hos Bredband2 eftersom de höjde priset för 250/250. Det är helt ofattbart att så här i efterhand att det skall behövas kämpa och krigas och att man skall stå ut med att bli idiotförklarad när felet var så enkelt åtgärdat. Det tog inte teknikern mer än ca 20 minuter hemma hos mig.

Baristashopen
Utmärkt
(109)
b
bilbolainen
6 omdömen
UtmärktRedigerades 7 månader sedan

Ett fantastiskt utbud, bra priser och otroligt snabb leverans

Amazon.se
OK
(500+)
b
bilbolainen
6 omdömen
Bra2 år sedan

Bra pris, billigaste på det jag ofta vill köpa. Leverans går fortare än vad som är angivet.

Elgiganten
Utmärkt
(500+)
b
bilbolainen
6 omdömen
DåligRedigerades 5 år sedan

Det var en plåga att beställa från hemsidan. Problem med autofill både på mobil och dator. Att gå vidare till att betala gick inte via mobilen, och det var ännu plågsammare att fylla i uppgifter via datorn. Att radera uppgifter med backspace gjorde att jag lämnade köpsidan, och kom tillbaka till artikelsidan. Detta skedde några gånger. Även vid datorn kunde jag inte gå vidare till att betala, men löste det genom att byta till Swish och sedan tillbaka igen till Bankkort.

Webhallen
Utmärkt
(500+)
b
bilbolainen
6 omdömen
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Har alltid under mina år som kund hos Webhallen upplevt suverän support och bemötande från personal.

Komplett.se
Utmärkt
(500+)
b
bilbolainen
6 omdömen
UtmärktRedigerades 9 år sedan

Fantastisk!